Can have / Could have – английска граматика

В английския език „could have” се използва в следните ситуации:

Когато говорим за нещо, което някой е бил способен да свърши, но не го е направил.

  • I could have gone to Oxford University but I preferred Harvard.
  • She could have married him but she didn’t want to.
  • They could have bought a house here 20 years ago but chose not to.

Нерядко се използва и с чувство за критика.

  • You could have phoned me to let me know.
  • They could have helped me instead of just sitting there.
  • I could have done more to help you. Sorry.

Можем да използваме „couldn’t have” в английския език за да говорим за нещо, което  не сме били способни да извършим.

  • I couldn’t have managed without you.
  • I couldn’t have got the job. He was always going to appoint his nephew.
  • I couldn’t have enjoyed myself more. Thank you for a lovely day.

Можем да използваме „could have” в английския език и когато изразяваме разсъжденията си за нещо, което не се е случило. (В подобни ситуации можем да използваме и „may have“ или „might have”)

  • She could have taken the earlier train.
  • Simon could have told her.
  • They could have overheard what we said.

„Can have” се използва в английския език също за да изразяваме разсъжденията си за това какво се е случило, но само във въпроси и отрицателни изречения, както и в съчетание с думи като напр. „hardly”, „never” и „only”.

  • Can she have forgotten about our meeting?
  • He can’t have seen us.
  • They can hardly have thought that I was not interested in the job.

Можем да използваме „could have” и за изразяване на разсъжденията си за нещо, което не се е случило.

  • You could have broken your neck, jumping out the window like that.
  • He could have hurt somebody, throwing a bottle out of the window like that.
  • I could have done well in my exam if I’d worked harder.

„Could have” се използва в английския език още, когато говорим за възможни сегашни ситуации, които не са се случили.

  • I could have been earning a lot as an accountant but the work was just too boring.
  • He could have been Prime Minister now but he got involved in a big financial scandal.
  • They could have been the market leaders now if they had taken his advice.

Още статии за английска граматика

Научете английски от вкъщи в удобно за вас време:

Should have – английска граматика

В английския език „Should have“ се използва в следните случаи:

1. Когато говорим за минали събития, които не са се състояли.

  • I should have let her know what was happening but I forgot.
  • He should have sent everybody a reminder by email.
  • They should have remembered that their guests don’t eat pork.

2. Когато разсъждаваме за събития, които може да са или да не са се състояли.

  • She should have got the letter this morning. I expect she’ll give us a call about it later.
  • He should have arrived at his office by now. Let’s try ringing him.
  • They should have all read that first email by this stage. It’s time to send the next one.

3. Използваме „should not have“, когато разсъждаваме отрицателно за това какво може да се или да не се случи.

  • She shouldn’t have left work yet. I’ll call her office.
  • He shouldn’t have boarded his plane yet. We can probably still get hold of him.
  • They shouldn’t have sent the report off for printing yet. There is still time to make changes.

4. Използваме „should not have“ в английския език също така и когато изразяваме съжаление за минали действия.

  • I shouldn’t have shouted at you. I apologise.
  • We shouldn’t have left the office so late. We should have anticipated this bad traffic.
  • They shouldn’t have sacked him. He was the most creative person on their team.

Още статии за английска граматика

Научете английски от вкъщи в удобно за вас време:

Verbs with Prepositions – английска граматика

1. Много глаголи, използвани в английския език без допълнение, обикновено са следвани от фраза – предлог. Някои глаголи са следвани от специфичен предлог:

belong to, consist of, happen to, hint at, hope for, insist on, lead to, listen to, pay for, qualify for, refer to, relate to, sympathize with.

2. При други глаголи, използвани в английския език без допълнение, изборът на различен предлог може да промени значението на простото изречение, което е част от сложно съставно/съчинено:

agree on/with, apologize for/to, appeal to/for, care about/of, complain to somebody about/of, conform to/with, remind about/of, result from/in, suffer from/with, think about/of.

Примерно упражнение по темата в Кabinata.bg.

3. При глаголи, използвани в английския език без допълнение, се използват различни предлози за представяне на различни видове информация:

A. “About” посочва значението на допълнението:

care, complain, do, dream, explain, hear, know, speak, talk, think, write.

B. “At” означава посока:

glance, glare, grin, laugh, look, point, shoot, shout, smile, stare

C. “For” означава цел или причина:

apologize, apply, ask, leave, look, search, wait.

D. “Into” посочва обект, въвлечен в сблъсък / противоречие:

bump, crash, drive, run.

E. “Of” посочва факти от на информация:

hear, know, speak, talk, think.

F. “On” посочва увереност или сигурност:

congratulate, count, depend, plan, rely.

G. “To” означава слушателя или читателя:

complain, explain, listen, say, speak, talk, write.

H. “With” посочва някой, чието мнение е същото или различно:

agree, argue, disagree, side.

4. Някои глаголи, използвани в английския език с допълнение също биват следвани от предлог.

Още статии за английска граматика

Научете английски от вкъщи в удобно за вас време:

Used to / Would – английска граматика

Used to / Would се използва в английския език, когато говорим за нещо, което се е случвало редовно в миналото, но вече не се случва. Напр.:

  • I used to smoke a packet a day but I stopped two years ago.
  • Ben used to travel a lot in his job but now, since his promotion, he doesn’t.
  • I used to drive to work but now I take the bus.

Used to / Would се използва в английския език също така и когато говорим за нещо, което е било истина, но вече не е. Напр.:

  • There used to be a cinema in the town but now there isn’t.
  • She used to have really long hair but she’s had it all cut off.
  • I didn’t use to like him but now I do.

Когато говорим за минали състояния, може да използваме само Used to, не и Would. Напр.:

  • We used to live in New York when I was a kid.
  • We would live in New York when I was a kid.

Употребата на „Used to” в английския език се различава от „to be used to” и „to get used to” .

To be used to

To be used to се използва, когато говорим за нещо нормално, което не е необичайно. Напр.:

  • I’m used to living on my own. I’ve done it for quite a long time.
  • Hans has lived in England for over a year so he is used to driving on the left now.
  • They’ve always lived in hot countries so they aren’t used to the cold weather here.

To get used to

To get used to се използва, когато говорим за процеса на превръщане на дадено нещо в обичайно за нас. Напр.:

  • I didn’t understand the accent when I first moved here but I quickly got used to it.
  • She has started working nights and is still getting used to sleeping during the day.
  • I have always lived in the country but now I’m beginning to get used to living in the city.

Още статии за английска граматика

Научете английски от вкъщи в удобно за вас време:

Мисъл на деня- Махатма Ганди

„Нито една култура не може да съществува, ако опитва да се изолира”. – Махатма Ганди, индийски духовен водач и националист

„No culture can live, if it attempts to be exclusive.“ – Mohandas K. Gandhi, Indian nationalist and spiritual leader

Мохандас Карамчанд Ганди, по-известен като Махатма Ганди, е индийски борец за свобода и духовен водач на индийското движение за независимост, довело през 1947 г. до края британското владение на страната. Наричан е още „Баща на нацията“.

Ганди става популярен с концепцията си за ненасилствени протести за постигане на политически цели, основана на идеята за ахинса (или още ахимса) от индийската философия от индуизма, джайнизма и будизма.

С тази идея вдъхновява световно известни политически лидери, като напр. Мартин Лутър Кинг, Нелсън Мандела и др.

Махтма е санскритски термин и означава „велика душа”.

Цитираната по-горе мисъл на Махатма Ганди е част от визията му за развитие на страната след освобождаването й от британското владение,  а днес ни напомня защо е важно да познаваме други култури и да владеем чужди езици.

Какво мислите за политиката, провеждана от европейски държави, за ограничаване използването на английски други чужди езици, за да налагат своя? Може да споделите мнението ви в коментарите под статията.

Сайтът с оценки от матури се срина в деня на обявяването им

Сайтът на МОМН „За матурите”, в който днес трябваше да бъдат публикувани оценките от зрелостните изпити, се срина и не работи. Освен този, не функционират въобще всички сайтове на МОМН.

Според информация от интернет, причина за преустановеното функциониране е срив в центъра за данни (data center), където са host-нати сайтовете.

Съобщението, публикувано на сайта на МОМН (www.mon.bg) преди срива, е следното:

„Уважаеми зрелостници,

Можете да проверите резултатите си от майска сесия на ДЗИ 2012 чрез въвеждане на персоналните си данни на адрес: http://rezultati.zamaturite.bg/

Това съобщение бе публикувано днес – 11 юни, на следния интернет адрес: http://mon.bg/news-home/2012/12-06-05_info_dzi.html

Кандидатстването по „Аз мога повече“ е подновено

Осигурени са нови 100 млн. лв. за обучение на нови 22 000 заети лица по програма „Аз мога повече “ , съобщи официално Министерството на труда и социалната политика (МТСП).

Все още не е съобщено кога ще започне приемът на документи за кандидатстване по програмата. Предвид това, че миналата година кандидатстването започна от 15 август, в www.Кabinata.bg предполагаме, че тази година ще бъде открито също през август.

Допълнителна информация:

„Аз мога повече“

Достъпът до всички нива и преподаватели е много по-ефективен

Достъпът до всички нива и преподаватели е основен принцип в нашата методология . Смяната на преподавателя след всяко ниво винаги е бил фундаментален момент от нея.

Курсистите в www.Кabinata.bg имат достъп до ВСИЧКИ нива и не заплащат за ниво, а за време в което имат достъп и учат каквото пожелаят.

По време на 6-мес. курс потребителят се обучава най-малко при 6 различни преподаватели.

Научни експерименти, а и нашата практика са доказали, че това е много по-ефективен подход отколкото цялото обучение да бъде при един и същ педагог.

Човек научава повече, когато е поставен в динамична среда и изложен на различни подходи и комуникация.

Как мога временно да замразя абонамента си в „Кабината“

Всеки абонат може да спре еднократно абонамента си за период от 15 дни

www.Кabinata.bg дава възможност на всеки абонат да спре еднократно абонамента си за период от 15 дни, като това време се добавя към продължителността на курса.

За да замразите временно курса си, моля изпратете ЗАПИТВАНЕ => или e-mail до info@kabinata.bg с текст:

спиране на достъпа“ или „spirane na dostypa„.

Курсът ви ще бъде спрян считано от следващия ден след деня на изпращане на e-mail-а. След 15 дни достъпът ви автоматично ще бъде подновен и курсът ви ще започне отново да тече. Моля имайте предвид, че можете да спирате достъпа си само веднъж.

Печелившите безплатни 1 мес. курсове през април

Спечелилите безплатни едномесечни курсове през април от ежеседмичната ни игра във Facebook са следните:

Победителите се обявяват всяка седмица на стената на страницата на „Кабината” във Facebook. Абониралите се за известяване по email участници, получават по електронната поща съобщение за победителят в играта.

Facebook приложението не събира никакви лични данни. Email адресите за известяване се предоставят само по избор на играещите.

Адаптивното обучение и предимствата му

Интернет обучението става все по-популярно по света. То позволява на всеки да учи в свободното време. Удобството е друга полза от дистанционното обучение онлайн.

Адаптивното обучение е основен компонент на дистанционното  обучение.

Адаптивното обучение

превръща учебния процес в приспособен към индивидуалните нужди на всеки обучаващ се – в т. ч. към неговите силни и слаби страни.

Технологиите

за обучение правят лесно разбирането на сложна материя.

Гласови инструкции

Компютрите предлагат гласови инструкции, правещи обучението по-ефективно (пример: Инструмент за учене на думи). Тази възможност е широко използвана в съвременните онлайн системи за обучение.

Обратна връзка

Адаптивните технологии предоставят по-добри възможности обучаващите се да получат обратна връзка за напредъка им. Софтуерът предоставя информация  за грешните отговори, а в www.Kabinata.bg преподавателите изпращат на курсистите индивидуални рецензии за изпълнението на  задачите им.

Гъвкавост на системата

Адаптивните технологии са гъвкави. Създадени са за да отговарят на  променящите се нужди на курсистите. Програмите позволяват на обучаващите се да разбират идеите, с които преподаваната материя е обвързана и които вече са били дискутирани във виртуалната класна  стая. Ето и как това се случва в „Кабината”: www.YouTube.com/Kabinata.

Удобство за заети

Адаптивното обучение е подходящо за хора, работещи на пълен работен ден, както и за живеещи в отдалечени места.

В www.Кabinata.bg занятията с преподавател се повтарят в рамките  даден период от време с цел курсистът да може да ги посещава, когато му е удобно, а учебните материали са достъпни по всяко време на денонощието и от всякъде.

Помощ от преподаватели

Адаптивното обучение е съчетано със занятия  с преподавател – на живо във виртуалната класна стая и чрез получаване индивидуални отговори на запитвания и индивидуални рецензии и насоки за представянето на всеки курсист.

Почивни дни във връзка с 1 май

Учебните материали остават на разположение. Няма да има занятия с преподавател

Следните дати ще бъдат почивни дни в www.Kabinata.bg поради официалния празник – 1 май:

  • 28.04 – събота
  • 29.04 – неделя
  • 30.04 – понеделник
  • 01.05 – вторник

През тези дни няма да се провеждат уроци във виртуалните класни стаи. Учебните материали, писмените задачи и всичко в системата остава на ваше разположение.

Промени в програмата:

Немски език:

Класовете за ниво B2 по немски ще бъдат взети в петък, 4.05 от 18:00ч. до 21:00ч.

5 и 6 май (събота и неделя) са учебни дни в Кабината (с редовна програма).

Английски език:

30.04 – 06.05 в сряда, четвъртък и петък, ще се учи с програма съответно за понеделник, вторник, и сряда.

5 и 6 май (събота и неделя) са учебни дни в Кабината (с редовна програма).

Испански език:

През тези дни няма да се провеждат уроци във виртуалните класни стаи. Учебните материали, писмените задачи и всичко в системата остава на ваше разположение.

5 и 6 май (събота и неделя) са учебни дни в Кабината (с редовна програма).

Френски език:

През тези дни няма да се провеждат уроци във виртуалните класни стаи. Учебните материали, писмените задачи и всичко в системата остава на ваше разположение.

5 и 6 май (събота и неделя) са учебни дни в Кабината (с редовна програма).

Желаем ви весели празници!

Краят на преподаването каквото го познаваме

Какво е бъдещето на ученето? А на образованието въобще?

By London College of Fashion, under Creative Commons licenses

Алваро Гонзалез-Алорда (Alvaro González-Alorda) – професор по иновации в ISEM Fashion Business School, доцент на Instituto de Empresa и гост преподавател в мн. др. университети в Испания и Америка, е създал особено добра презентация, представяща как ще изглежда образованието в близко бъдеще, която в www.Kabinata.bg ни направи впечатление (като на предлагащи онлайн обучение).

Алваро Гонзалез-Алорда изброява 6 най-важни тенденции за обвързването на образованието с технологиите, 3 които са следните:

  • Хората очакват да могат да работят и учат когато и  където пожелаят.
  • Достъп до информацията от всяко устройство – компютри в „облака” (cloud computing).
  • Внедряването на хибридни модели за обучение (лице в лице + онлайн) може да предостави на студентите възможност да развиват уменията си независимо от академията.

(останалите може да прочетете в презентацията).

Make or Do – разликата между двата глагола

Тези глаголи често биват обърквани. Значенията им са подобни, но съществуват известни различия.

Как използването на 2-та глагола се учи по-лесно и ефективно в Кabinata.bg

Разликата между 2-та глагола:

„Do“ за дейности

Глаголът “do” се използва за изразяване на ежедневни дейности или работа. Тези дейности не възпроизвеждат физически обект (т.е., който може да бъде докоснат). Напр.:

do homework
do housework
do the ironing
do the dishes
do a job

„Do“, когато говорим по принцип

Глаголът “do” се използва, когато говорим за неща изобщо, по принцип. С други думи – когато не цитираме конкретна дейност. Тази форма често се използва с думите: something, nothing, anything, everything и др. Напр.:

I’m not doing anything today.
He does everything for his mother.
She’s doing nothing at the moment.

Важни изрази с „Do“

Съществува стандартни изрази, съдържащи глагола „do“. Това са стандартни словосъчетания (комбинация от глагол и същ. име), използвани в английския език:

do one’s best
do good
do harm
do a favour
do business

Make

Глаголът „make“ се използва за дейности, създаващи нещо, което може да бъде докоснато. Напр.:

make food
make a cup of tea / coffee
make a mess

Стандартни изрази с „Make

Съществуват стандартни изрази, съдържащи глагола „make“. В немалко случаи глаголът „do“ изглежда по-подходящ. Въпросните изрази са стандартни словосъчетания (комбинация от глагол и същ. име), използвани в английския език:

make plans
make an exception
make arrangements
make a telephone call
make a decision
make a mistake
make noise
make money
make an excuse
make an effort

Още статии за английска граматика

Научете английски от вкъщи в удобно за вас време:

Печелившите безплатни курсове през март от Facebook играта ни

Печелившите едномесечен безплатен онлайн езиков курс през март от ежеседмичната ни игра ни във Facebook са:

Играта се провежда от приложение в страницата на „Кабината във Facebook, наричащо се „Спечели езиков курс”.

За да участвате в играта, е необходимо да се регистрирате в приложението.

Победителите се обявяват всяка седмица от страницата на „Кабината“ във Facebook. Ако сте предоставили email адреса си при регистрацията, в случай, че печелите, ще бъдете уведомени и на него, а ако не сте – необходимо е да следите публикациите ни във Facebook страницата ни.