To + infinitive много често се използва в английския език за изразяване на намерения:
I have come here to help you.
In order и so as може да бъдат използвани за същата цел пред to:
have come here in order to help you.
I have come here so as to help you.
Ако подлогът, изразен от инфинитива, не определя основния глагол в изречението, можем да използваме следната структура:
I have come here in order for you to see my new hairstyle.
За да избегнем инфинитива, когато изразяваме намерение, може да бъде използвана структурата in order that + clause and so that + просто изречение (clause). В простото изречение (clause) често се използват модални спомагателни глаголи:
I have come here in order that you can see my new hairstyle.
I left the door open so that she could come in.
I’m taking this book with me, so that I’ll have something to read on the train.
Примерно упражнение по темата от системата на „Кабината”:
С глаголите go и come може да бъде използван infinitive of purpose в което и да е сегашно или минало време в английския език, или gerund (coming, going):
I’m just coming to help you.
I went there to see the demonstration.
Hi’s coming to help was indeed a neighbourly gesture.
От тази седмица в системата за онлайн обучение на „Кабината“ са добавени видео уроци и по испански език (освен по немски и английски).
Те представляват видеозапис на обяснение с учебното съдържание от страна учителите на учебния материал, преподаван по дадения език.
Обучаващите се разполагат с възможността както да гледат и чуят теоретичен урок, ако са го пропуснали, така да го гледат повторно, ако пожелаят.
През март в системата ни беше добавен инструмент за учене на думи по испански език, в който може да бъде прочетено значението на една дума, да бъде чуто произношението й, курсистът да запише своето произношение и след това да го чуе и сравни с правилното. Всяка дума е илюстрирана с картинка.
За съжаление, точната разлика между трите структури в английския език е сложна и трудна за анализиране – това е една от най-трудните области в английската граматика.
Използваме структурата noun + ‘s + noun за да говорим за части от телата на хората и животните.
За части от неодушевени предмети обикновено използваме структурата noun + noun. Напр.:
The table leg; NOT the table’s leg.
С думи като top, bottom, front, back, side, inside, outside, beginning, middle, end, part е предпочитана структурата noun + preposition + noun.
The top of the page (not: the page top)
The back of the bus (not: the bus back)
The bottom of the glass (not: the glass bottom)
The end of the film (not: the film end)
Съществуват и следните изключения:
The water’s edge
The seaside
The roadside
A mountain top.
Структурата noun + preposition + noun се използва обикновено в думи, отнасящи се за единици, селекция и натрупвания / колекции (units, selections and collections), като piece, slice, lump, bunch, blade, pack, herd, flock, group и so on. Напр.:
Свързващите глаголи в английския език не изразяват действие. Вместо това, те свързват подлога (на глагола) с допълнителна информация за него. Например:
Keila is a shopaholic.
„Is” не е нещо, което Keila може да върши. „Is” свързва подлога (Keila) с допълнителна информация за нея, а именно – че скоро ще се наложи тя да заплати голяма сметка по кредитната си карта.
During the afternoon, my cats are content to nap on the couch.
„Are” не е нещо, което котките може да вършат. „Are” свързва подлога (котките) с нещо, което е казано за тях – че ще имат удоволствието да спят на меката мебел.
After drinking the old milk, Vladimir turned green.
„Turned” свързва подлога (Vladimir) с нещо, изказано за него – че ще се нуждае от таблетка медикамент против стомашни киселини.
A ten-item quiz seems impossibly long after a night of no studying.
„Seems” свързва подлога (a ten-item quiz) с нещо, което е казано за последните – че трудността им зависи от подготовката, не от обема им.
Irene always feels sleepy after pigging out on pizza from Antonio’s.
„Feels” свързва подлога (Irene) с нейното състояние на сънливост.
Следните глаголи са истински свързващи глаголи в английския език: be (am, is, are, was, were, has been, are being, might have been, etc.), become и seem. Те винаги са в ролята на свързващи.
Дейни глаголи (Action verbs)
Глаголи в английския език, които може да бъдат използвани както като свързващи, така и като не свързващи са: appear, feel, grow, look, prove, remain, smell, sound, taste и turn. В едни случаи изброените са свързващи, а в други дейни глаголи.
Ако се притеснявате относно забавяне на дистанционното обучение по Аз мога повече, е необходимо да знаете, че имате право да започнете курс дълго време, дори месеци, след получаване на Уведомление.
Доставчикът има право (със съгласието на курсиста) да забави започването на обучението по „Аз мога повече“ за дълъг период следполучаване на ваучера.
За целта е необходимо да изпълните следната процедура и да изчакате старта:
Получаване на Уведомление,
Предоставяне Уведомлението на доставчика в 30-дн. срок (вижте по-долу);
Подпечатване на Уведомлението от доставчика на обучение;
Предоставяне подпечатаното Уведомление в бюрото по труда.
Не съществува риск одобреният кандидат да загуби правото си на обучение по „Аз мога повече„, ако изпълни описаната процедура.
30-дневна валидност на Уведомлението
Наложително е обаче да предоставите Уведомлението на доставчика в 30 дневен срок след издаването му. След изтичане на този срок, ако не сте предоставили Уведомлението на доставчик, имате право незабавно да го подновите за още 30 дни.
Американската писателка Александра Уитакър, която живее в България разказва по забавен начин защо според нея хората учат български език – вижте видеото със субтитри на български и разберете защо.
Alexandra Whitaker е писателка и собственик на малък хотел, която се е установила в България с нейния съпруг и дъщеря й. Преди това е пътешествала.
При click върху линк „докладвай за грешка в този учебен материал” се отваря прозорец, в който потребителят въвежда грешката, която желае да докладва, след което я изпраща.
Услугата е достъпна във всички тестове и за всички курсисти.
След изпращане на доклада за грешка, курсистът получава обратна връзка по е-поща.
Hot-spot тестовете са много кратки, като в тях потребителят отбелязва картинка, отговаряща на дума. След валидиране на екрана се показват правилните отговори.
Инструментът за учене на думи по немски език позволява курсистът да чуе избрана от него дума, да запише произношението си, да го прослуша и след това да го сравни с правилното. Към всяка дума има и обозначаваща я съответна картинка.
В курсовете ни по немски език – нива А1 и А2, вече има видео уроци.
Видео уроците са обяснения (с примери и упражнения) от преподавател на учебния материал, който се преподава в „Кабината”.
Обучаващите се разполагат с възможността да гледат видео уроците, когато и от където пожелаят (стига да имат достъп до интернет). Може да се гледат и от мобилни устройства с операционна система Android.
Скоро ще има видео уроци и на учебния материал от ниво B1
Ниво А1е за начинаещи, а А2 е за средно напреднали.
Според информацията в регионалните медии и споделеното във Facebook страницата ни, посветена на програма „Аз мога повече“ , сроковете за одобрение в различните бюра по труда са различни и можем само да предполагаме, че зависят предимно от броя кандидатствали в дадена община.
Запитахме последователите ни във Facebook (вж. тук и тук) какви срокове за евентуално одобрение са им били съобщени по време на подаване на документите за кандидатстване и на основата на тези отговори, в които са цитирани и населени места, предполагаме, че колкото по-малко е дадено населено място (съответно и малък брой кандидати), толкова по-кратки са сроковете, както и обратното – за големите градове, и преди всичко София, съобщените срокове са до март 2013 г.
Според публикациите в регионални медии в някои населени места (сред които няма големи градове), вече са обявени списъци с одобрени кандидати.
Крайният срок за кандидатстване беше 2 ноември, като не е съобщава информация дали програмата ще бъде продължена.
Ще ви бъдем благодарни, а и ще бъдете полезни за останалите кандидати, ако съобщите и вие дали вече сте одобрени, от кое БТ, или кога са Ви казали, че ще получите Уведомление.
Ще се радваме да отговорим на всичките Ви въпроси, зададени по време на ежеседмичните уебинари по темата, водени от Милена Хлебарова, в коментарите под статията и във Фейсбук страницата на курса.
Цената при записване до 1 декември е само 59 лв.!
Какво съдържа обучението?
Ще научите как да:
се запознавате;
се ръкувате;
оставите първоначалното добро впечатление;
подавате достоверната вербална и невербална информация за себе си;
проведете на ниво делова вечеря с бизнес партньор;
пиете вино или да се храните, като използвате правилно приборите на масата;
се обличате, без да похарчите състояние;
пътувате в командировка и
да обърнете прекараните в път часове в полезно време за бизнеса си;
накарате партньорите си да се съгласяват лесно с вашите бизнес предложения и да ги
убеждавате бързо в успешността на бизнес тезите си.
Началните дати за езиковите курсове, посочени в сайта ни, са само ориентировъчни, тъй като можете да се запишете при нас по всяко време и да започнете дадено ниво.
На всеки приблизително 1 мес. нивата в „Кабината“ започват отначало (от 1-ви урок).
Началните дати за Курсистите, които се обучават по програма „Аз мога повече„, са фиксирани, като обучаващите се могат само да избират между тях и ако не успеят да започнат от една дата, разполагат с възможност да започнат от следващата (ако се налага, с удължаване на валидността на уведомлението).
Обучаващите се по „Аз мога повече“ имат достъп до всички виртуални класни стаи, но трябва да преминават задължителните си материали за седмицата от указаното място.
Ще бъдете препратени към международната версия на Кабината.
Ако живеете в България и/или ползвате български език, по-удобно и изгодно за вас е да ползвате българската версия.
Желаете ли въпреки това да продължите към международната версия?