Успехът на рекламната кампания в интернет

Веселин Ангелов „Гемиус“ България

Защо да мерим ефекта?

Данните за различните интернет кампании, предоставяни от пъблишърите, не позволяват обективен анализ, защото данните за импресии и кликове не предоставят и бегла представа на рекламодателя до каква аудитория е стигнала кампанията. Например ако един банер е излъчен 1000 пъти, това не означава, бе е бил видян от 1000 потребителя. Информацията е предоставена от пъблишърите не от трета, независима страна. Това предизвиква конфликт на интереси, тъй като уеб сайтовете трябва да оценят сами себе си.

Дори и при коректна и съпоставима информация от различните пъблишъри – анализът пак е невъзможен, защото събраната от различните пъблишъри информация не може да бъде анализирана обобщено. Това, че рекламната форма е показана в сайт А на 100 потребители и в сайт Б също на 100, не означава общо 200, защото има припокриване на аудиториите.

Измерването на рекламните кампании се определя в три различни модула – количествени, социодемографски и ефективност.

Количествено измерване на една кампания. Колко са потребителите? Един ситиар, но не на база импресии, а на база това колко от потребителите всъщност са кликнали. Кънвършън рейд дава колко от хората не са кликнали на хикса, а наистина са посетили страницата. Какво се е случило с човека, дошъл в таргет пейджа, дали е свършил това, за което сме го поканили. Поствю екшъните – когато човек, изложен на кампанията не е кликнал първоначално, но се е възползвал от таргет пейджа.

Какво още ни казват данните? Можем да анализираме правилно ефективността на рекламните форми.

До каква аудитория е достигнала кампанията? Този анализ ще поможне на рекламодателя на оцени доколко добре е била планирана кампанията спрямо целевата група на продукта. Модулът дава възможност да се разграничат параметрите на кампанията като цяло от тези, постигнати при целевата група.

Да анализира ефекта от цялата кампания? Както сички знаем, в атрадиционните медии нямаме възможност да кликнем върху никоя рекламна форам. Това не прави рекламата по-малко успешна. Не е ли погрешно тогава да се оценява само по клика, а според това доколко е изпълнила целите си. Това, което се прави е да се замерват показатели преди и след кампанията чрез интервюта. От разликите в отговорите се измерва разликата в показателите на кампанията. Тук се постига ефект не само от онлайн-рекламата, но и от цялостната реклама на продукта.

Да направим предварителен тест на криейтивите, които ще участват в кампанията ни, защото ще спестим пари от повишения ефект от кампанията. На целевата група ще бъде предоставен криейтив, който предизвиква възможно най-положителни емоции към марката. Можем да направим тест, за да разберем в какво се заглеждат хората, къде кликват. Можем да чуем мненията за различните криейтиви.

Защо да ни е грижа за ефекта от нашата кампания? Клиентът ще получи максимума от инвестицията си. Ще покажете, че сте загрижени да оптимизирате неговите пари. Ще покажете, че сте иновативни и работите с новите решения, за да предлагате по-високо качество на това, което предлагате.

Технологията Silverlight

Иван Драгоев от Майкрософт запознава участниците с технологията.

Един абсолютно безплатен плъгин за флаш в редица браузъри. Работи включително и с Линукс, но една версия назад. Целият опит на .net се прилага и върху Silverlight. Силвърлайт вече не е събсет от WPF. Безпроблемно се интегрира в html.

Какво да очакваме от Силвърлайт?  Има огромен пакет от тулове и фичъри. Потребителят има възможност с едно кликване в браузъра да си го инсталира на собствената машина. Автоматично ще проверява за по-нови версии, лесно се ъпдейтва. Високо качество на видеото и аудиото, което може да се стриймва. HD на фул скрийн се използва без никакви проблеми. Поддържа защита на данните и на авторските права. Може да се емулира 3D в 2D реалност. Пикъсл шейдър ефект. Битмат АПИ – за обработка на картинки. Всички контроли подлежат на темиране, могат да се сменят по желание на потребителя. Анимационен ефект, приятен комплект от анимации, също анимации, които помагат за създаването на един по-реален интерфейс. Има възможност да бъдат правенни абсолютно всякакви анимации. Част от темирането е контрол скининг. Могат да бъдат променяни параметри на самите скинове. Подобрение в текстовете и шрифтовете – може да бъдат добавяни, могат да бъдат преизползвани от други програми.

Повече от 60 контроли. Дава възможност за навигиране. Много повече възможности от техническа гледна точка по отношение на бизнес приложенията. Проформънса също е подобрен и от гледна точка на библиотеката. Дийп зум позволява да се работи с по-голям набор от картинки.

Може да се инсталира и работи извън браузъра. Работа в сендбох, не използва никакви ресурси, не работи на база на цялата машина. Не се налага никаква инсталация на клиенти. Тук е важен и момента на автоъпдейт. Спестява се усилие от инсталационни програми и други моменти от този сценарий. В самия апликейшън дава инфо дали има връзка с интернет или не.

С туловете, които Майкрософт предоставя, се таргетират две групи. Едното е за писане на код за Вижуъл студио. Отделно е Силвърлайт Тулкитът, който е с още повече контроли. Всички едишъни са лесни за усвоявяне. Втората група, на дизайна също използват тулкита. Експрешън Бленд 3 дава още възможности заедно със СкечФлоу.

Кога се използва Силвърлайт? Няма определена рецепта. Всеки решава сам в какъв момент и за какво да го използва.

Интернет реклама

Кой е сайтът за най-добрата интернет рекламна кампания? Най-добър е 39 ключа.

Тук няма награда на публиката

Публична администрация и НПО

Да видим кой държавен сайт е добър, по-добър и естествено – кой е най-добрия?

Най-добър е „НАП“. Е, те би трябвало да имат достатъчно пари за добър сайт 🙂

Публиката избра за най-добър пак НАП. Явно с много пари стават удобни сайтове.

Пътувания и туризъм

В тази така важна категория журито оценява като най-добър сайтът на „И-скай“.

Много ми е интересно публиката за кого е гласувала. Е, браво на публиката. Знае кого да награди – „Насам-натам“ 🙂

Онлайн информационни услуги

Страшно важните онлайн информационни услуги. Кой печели? Пак „Дребчо“ печели 🙂

Публиката гласува за сайта „Безплатно.нет“

Образование и наука

Важна категория, която много и много помага. Наградата тук журито присъжда на „Дребчо“, един нов сайт с прототип малката Криси на 3 годинки.

Публиката дава своите предпочитания на „Птиците в България“. Честито на любителите на пернатите.

Медии

Ха сега де! Нова, БТВ, Моето дете… И кой е по-добрия от трите?

БТВ!!!!!! Еа, така де, това си е най-готината телевизия у нас.

Публиката смята, че най-добър е „Гонг.бг“

Личен блог/сайт

Това е болна категория. Естествено, че искам да спечели Боян Юруков. Защото е много готин и блогът му е разкошен!!!

кой, кой, кой… хайде де…

БОЯН ПЕЧЕЛИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Публиката дава предимство на… „Блъди техблог“ Готино 🙂

Корпоративен сайт

Цели 32 сайта се борят за наградата тук. Е, корпоративните сайтове бая парици лапат, редно е да са най-добри.

М-тел печели 🙂 Не че е нещо ново. Един от най-посещаваните сайтове в България, не се съмнявам.

А публиката? Кого ще награди публиката? Си-комерсиал печели. Честито 🙂

Кауза, събитие, общност

В тази категория с 13 участника е много интересно кой ще спечели. На първо място е „Клиент“. Е, така си е, мноооого готин сайт 🙂

Сега публиката ако не е наградила „Хардуер“… Печелииииииии!!!!! Моят любим сайт!!!!!

Електронен магазин

Следва категорията „Електронен магазин“. Доста сложничко. Хич не е малка конкуренцията в тази категория, има най-много заявени участия.

и печели….. „Май кичън“ Ха така! Да ни е сладко 🙂

И тук публиката има своя глас. Печели „Искам PC“

Честито!!! И аз искам РС