Expressing quantity Изразяване на количество

HOW MUCH, HOW MANY, HOW OFTEN, HOW LONG, HOW FAR

  • Когато искаме да зададем въпрос за количество, използваме how many, how much – колко. How many се използва за броими съществителни, а How much – за неброими съществителни.

How many friends have you got? – Колко приятели имаш?

How many sweets do you want? – Колко бонбона искаш?

How much money do you get? – Колко пари получаваш?

How much do you weight? – Колко тежиш? (още…)

Ja-Nein-Doch

In vielen Sprachen hat man zwei Möglichkeiten auf solche Fragen zu antworten, auf Englisch zum Beispiel mit yes or no. Auf Deutsch sind es drei: ja, nein und doch.

В много езици има две възможности да се отговори на тези въпроси, на английски например с yes или no. На немски възможностите са три: ja, nein und doch. (още…)

Специални награди

Специална награда за личност. Тази награда отива напълно заслужено при Богомил Шопов. Безусловно опазването на нашите права като юзъри в нета, на нашите цифрови права, е много, ама много важно.

Онлайн рекламата чрез Landing Page

Огнян Младенов представя темата

Ефективност в онлайн рекламата чрез Landing Page. Различните методи в онлайн рекламата.

Статистиките в Ландинг Пейдж. Измервайте поведението на потребителите. Използвайте програми като Гугъл Аралитикс. Всяка информация за потребителите и изключителон важна: продажби, регистрации, попълнени заявки; Рейт на страницата и т.н. Източници на трафик – от кой рекламен инструмент идват най-много потребители, които са направили желаното действие. Какви ключови думи са използвали, за да ви намерят.

Оптимизацията ва LP – правят се няколко страници с малки разлики и се гледа коя е по-ефективна. Тествасе – промяна на заглавието, булети, снимни, бутони и т.н. Използват се различни инструменти. Анализът и отчета е изключително важен. Необходимо е да се анализират резултатите. Трябва да бъде получена обратната връзка от рекламодателя. Изпраща се детайлен отчет. Предлагат се нови решения и идеи за следващи кампании. Най-често допусканите грешка при реализиране на онлайн кампания: линкът от банера води до заглавната страница; не се създава за целите на рекламната кампания; не се определя каква е желаната ефективност; не се измерва и анализира поведението на посетилите потребители; много често информацията на LP не съвпада с тази на рекламата. Съвети: тествайте; поставяйте ясни цели на кампанията; измервайте ефективността на LP; винаг исъздавайте специално за целите на кампанията LP; винаги искайте и търсете обратната връзка от рекламодатея за ефективността на кампанията; рекламодателите да търсят дигитални агенции; дигиталните агенции да обединят интернет криейтива и медия планирането; онлайн медиите да консултират агенциите за възможностите на LP.

 

SMS-разплащания в България

Маргарита Лазова представя темата за sms-разплащанията в България – ползи, принципи и тенденции.

Голямо е разнообразието за ползване на смс в интернет. По-големи функции на акаунта, онлайн игри, сайтове за обяви, справочници. Платената услуга изисква добро обмисляне, промяна на скриптовете, регистрация, както и избор на префикс от минимум три символа. Фирмите, които предоставят смс-разплащания предоставят гейтуей. Това става като потребителят изпраща префикса от 4-цифров номер, той стига до сайта, обработва се от скриптовете и човекът получава планетата услуга. Сайтът избира дали да има обратен смс или не. Всеки сайт получава статистика в реално време за броя смс-и. Какви пари се изкарват? За сайта остават между 40 – 60% от цената на смс. Печалбите зависят от обемите. Част от смс-ите, които не биват изплатени на мобилните операторе, не се изплащат на сайтовете. Това е до 8% от общия брой, конкретно при Глобул е така. Новите тенденции – вече има 4 и 5 лева са достъпни вече (без ДДС). В Румъния има и смс от 10 евро. Това дава възможност повече услуги да се плащат онлайн. Пренасочването не към международни смс-и. Наблюдава се ръст въпреки кризата. Най-важното е коректността на плащането. Другото важно нещо е услугата да работи качествено, това трябва да се провери от смс-оператора, с който се работи, както и от GSM-оператора. Важно е да се прегледат тарифитие, защото и стотинката има значение, особено когато се сметне за една година.

Хостинг за голееееми сайтове

Лектор – Любомир Русанов

Споделеният хостинг.  Много удобно за поддръжка на крайни клиенти.

Под големи се има предвид нещо имагинерно. Какво е голям сайт? Какви са тенденциите в хостинг-услугите? Какво се прави в момента?

Какво е голям сайт? Има различни мнения. Който има много импресии ли или който има голяма аудитория? Или защото излиза на първо място в Гугъл? Друг критерий е какъв бюджет реклама дава, това прави ли сайта голям? И най-хубавата оценка е какви приходи генерира този сайт. Под приходи имаме предвид именно приходи, не печалба. За нашата фирма всеки сайт е голям от гледна точка, че 5 посещения да има днес, може петото да е от „Клиента“. За много хора сайтът е името на домейна. За някои неполучаването на някой мейл също може да бъде голям проблем.

Какви са тенденциите и какво ги обуславя? Един от най-конкурентните сегменти и един от най-глобализираните сегменти. В България почти 400 фирми пише, че предлагат някакъв хостинг, но малцина са тези, които наистина го правят. Технологиите се развиват, има по-големи технически параметри. Това ни позволява да даваме все по-добри технически параметри на клиентите си. Големите сайтове искат и големи ресурси. Съвременния софтуер има все по-големи изисквания. Новите изисквания на софтуера изискват и развитие на другите области. Желанията могат да бъдат неограничени, но реалността си има своите граници. Колко е скъп интернета? Броят на уникалните посетители все повече и повече се увеличава. Това означава, че име все повече и повече сайтове, но факт е, че потреблението на интернет се покачва. Стига се до някакви преломни етапи, в които оборудването, през които трябва да мине огромния трафик, трябва да става все по-голямо и мощно. Вид проблем е хардуера, който може да ескалира до определено ниво, после вече става много по-скъпо. Друга интересна тенденция е, че всеки иска да си купи хостинг. Дори хора с малки компютърни умения. Но това колкото и да е хубаво, утежнява поддръжката, изисква повече време за консултации, обяснения от специалисти и т.н. Хората се обучават, но не става толкова бързо. Сериозно се обмисля въвеждането на CDN. Споделеният хостинг SAAS, хостингът на приложенията е много важен. Разпределени инфраструктури – един сайт да може да работа на много сървъри.

Как помага Суперхостинг.бг?

Постоянно се подобрява инфраструктурата. Поддръжката е издигната в култ. Огромно внимание на клиентите и грижа за тях. Подпомага се българския интернет. Клиентите знаят, че ще се помага на подобни събития, които дърпат целия сегмент напред. Планира се до няколко месеца да стартира Уиндоус хостинг. Има партньорство с Гугъл, за който се дават ваучери. Ще може и тук да се плаща зареждане на акаунтите в Гугъл. Малко е встрани от таргета, но има много запитвания. Хората не искат да въвеждат карти в интернет, предпочитат да дойдат в офиса, за да заредят акаунта. Скоро стартира регистрацията на бг-домейни. Подобрени са услугите по SSL сертификатите, както и разширяване на услугите по сертифициране.

Шефът ми е на 6 000 км

Николай Бачийски е лекторът.

Аутоматик, една от фирмите, свързани с Уордпрес.

Хубавите, лошите и другите неща за отдалечените фирми.

Най-хубавото нещо на това да работиш в къщи е комуникацията. Нямаш срещи, правиш каквото искаш, не губиш време в абсолютно безмислени срещи. Липсата на шеф над главата. Никой не ти виси да те наблюдава. Единственото важно нещо е дали си свършил работа. Как става комуникацията? От време на време Скайп, но вече става все по-малко. Ползва се IRC канал, по който става основната комуникация. Много по-малко се ползва мейла. Очевидно ползваме блог, в който пишем по-дълги неща. Но в последните месеци се ползва нещо друго. Р2 Наподобява туитър. Коментарите се виждат автоматично под публикацията. Едно от най-хубавите неща е, че се обновява автоматично. Новото се появява само и се оцветява в друг цвят. Това е основният начин на комуникация и е почти достатъчната комуникация. Друг начин, който е идеален за програмисти, това са камит съобщенията. Така може да се разбере кой какво е свършил, какво е станало в кода и т.н. Има бъгтракинг система, която е идеален начин за общуване.

Колкото и да се комуникира в интернет, срещите са неизбежни, обикновено един-два пъти годишно. Освен, че комуникацията е най-якото нещо, тя е и най-ужасното. Добър начин е да обядваш с колегите.

Най-важното нещо са хората, при това мотивираните хора. Другото нещо, което помага на хората е почти цялостната липса на йерархия, без оргчат. Когато не ти тропват с крак отсреща, възприемаш шефа си по друг начин. Трябва да се гради доверието със служителите. Това е единственият начин човек да живее в разпределена фирма и да управлява хората в нея. Основно доверието се изразява в това хората да си свършат работата и да не им се държи сметка. Доверието се изразява и в това, че ако човек е разумен, може да си купува крини, да ходи на конференции, да си купува техника. Това показва, че на вашите служителите не се гледа като на деца. Да не се търси сметка за личните професионални интереси на служителите.

Основните неща са три. Да правиш нещо супер яко. Да има мотивация за хората. Да има доверие в хората. Това е валидно за всеки един бизнес.

Какви са проблемите в такава група? Не пасва за всеки човек. някои не успяват да се мотивират, не винаги свършват цялата работа. Изходът е първоначално да има един пробен срок.

Може ли някоя от фирмите от стар модел да премине на този нов модел? И могат ли по-големи фирми да го правят? Най-голямата фирма е Майскуел, около 500 човека на този модел, но стигнаха до оргчата и си проличаха нещата. Големи фирми не могат да работят по този модел. Но много големи фирми се опитват да вървят в тази насока. IBM се опитват по няколко дена седмично хората да работят от къщи.

Този вид комуникация изисква огромно количество информация, която те залива. При толкова много хора с различни характери как съумявате без модериране на този блог? Как се получава? Няма нужда от модерация. логовете в IRC от предния ден обикновено не се четат. На ден се събират около 50 съобщения, около 30-40 камита. Не всичко изисква огромно внимание, не всичко те засяга пряко. Колкото до блог, там се пишат по-дълги неща. Там не влизат личните блогове на хората.

Кой по какъв начин взема решение за заплащането? Кой решава кой да се наеме и да се уволни? Макар че няма строго определена йерархия, ясно е кой е най-отгоре. Това са собствениците на фирмата.

Как се оправят с многото информация, когато не всичко е адресирано до правилните хора? Инфото не е чак толкова много. Отделни групички от хора, които работят по нещо конкретно си си имат своите отделни канали.

А какво всъщност правите? Основният продукт е Уордпрес.

Интерактив Асошиейшън България

Жанет Найденова презентира Интерактив Асошиейшън България – браншова асоциация на интерактивната индустрия (IAB). Една асоциация, поставяща си цел да предоставя на членовете си инфомираност и комуникации, да предоставя разнообразни проучвания. Целта на презентацията е да бъдат привлечени нови членове в Асоциацията.

Предсказуемо Поведенческо Таргетиране

Лектор – Венци Костов

РВТ измерване

Стъпка 1: Измерване на поведението.

Стъпка 2: Онлайн проучване.

Стъпка 3: Профилиране

Предимства за рекламодателите. решение при липса на подходящи сайтове за дадена марка. Подход за намаляване на рекламните загуби. Цялостно достигане до таргет групата. Понижаване на цената за контакт.

Дейта центровете – сигурен дом за бизнеса.

Лектор – Ирина Янчовска

Какво е колокация?

Физическото разположение на клиентско оборудване в специално пригодени Дейта центрове, осигуряващи непрекъсваемост на критичните бизнес приложения на компанията клиент. Услугата дава възможност на фирмата да се фощусира върху основната си дейност.

Какво е Дейта център? Специализирани помещения, покриващи определен набор от изисквания и критерииза Непрекъсваемост на електрическото захранване; Постоянна интернет свързаност; ниво на температура; ниво на влажност; липса на прах; 24-часова поддръжка от специалисти.

Ползи при колокация във външен дейта-център. Резервирана, осигурена и непрекъсваща услуга. Премахване на нуждата от първоначални инвестиции за оборудване на специално помещение в офиса на фирмата. По-добра интернет връзка, намаляване на разходите за поддръжка, 24-часов до оборудването, охрана.

Надеждност.

Два независими източника на електрозахранване. 1+1 генератори, резервиращи се взаимно, с допълнителен резервоар с гориво за 72 часа. Две напълно независими  a UPS системи с възможност за поддръжка на цялото съоръжение в пълно натоварване за 15 минути.

Две напълно независими захранвания с възможност за поддръжка до един час. Всеки клиент може да има собствен уред за измерване на енергията. Напълно резервирано кор-оборудване.

Климатична инсталация. Свръхмощна резервирана климатична система, която контролира влажността и температурата на въздуха. Енергоспестяваща система, използваща външната температура за охлаждане на апаратурата. Ултрабезшумни външно кломатични тела. Вътрешна температура от 21 градуса.

Охрата и сигурност. Прецизна противопожарна и пожароизвеститечна система. Пожарогасителна система с газова смес. 24-часова персонална охрана.

Профил на компанията. Най-активната телекомуникационна компания в България. Притежава оптична мрежа и взаимосвързаност със съседните държави. Предлага Уан-Стоп.Шопинг. Притежава и поддържа София Телепорт, София Дейта Център и Телеком Център Русе – абсолютно независими съоръжения и колокации.

Екип. Над 70% от екипа на Нетера имат висше техническо образование. Профилирани са така, че да могат да се грижат за различните типове услуги. Притежават се всички необходими телекомуникационни сертификати. Провеждат се постоянни обучения, свързани с последните мрежови и сателитни технологии.

Основни услуги – интернет, наети линии, етернет, колокация, сателитни услуги и др.

Успехът на рекламната кампания в интернет

Веселин Ангелов „Гемиус“ България

Защо да мерим ефекта?

Данните за различните интернет кампании, предоставяни от пъблишърите, не позволяват обективен анализ, защото данните за импресии и кликове не предоставят и бегла представа на рекламодателя до каква аудитория е стигнала кампанията. Например ако един банер е излъчен 1000 пъти, това не означава, бе е бил видян от 1000 потребителя. Информацията е предоставена от пъблишърите не от трета, независима страна. Това предизвиква конфликт на интереси, тъй като уеб сайтовете трябва да оценят сами себе си.

Дори и при коректна и съпоставима информация от различните пъблишъри – анализът пак е невъзможен, защото събраната от различните пъблишъри информация не може да бъде анализирана обобщено. Това, че рекламната форма е показана в сайт А на 100 потребители и в сайт Б също на 100, не означава общо 200, защото има припокриване на аудиториите.

Измерването на рекламните кампании се определя в три различни модула – количествени, социодемографски и ефективност.

Количествено измерване на една кампания. Колко са потребителите? Един ситиар, но не на база импресии, а на база това колко от потребителите всъщност са кликнали. Кънвършън рейд дава колко от хората не са кликнали на хикса, а наистина са посетили страницата. Какво се е случило с човека, дошъл в таргет пейджа, дали е свършил това, за което сме го поканили. Поствю екшъните – когато човек, изложен на кампанията не е кликнал първоначално, но се е възползвал от таргет пейджа.

Какво още ни казват данните? Можем да анализираме правилно ефективността на рекламните форми.

До каква аудитория е достигнала кампанията? Този анализ ще поможне на рекламодателя на оцени доколко добре е била планирана кампанията спрямо целевата група на продукта. Модулът дава възможност да се разграничат параметрите на кампанията като цяло от тези, постигнати при целевата група.

Да анализира ефекта от цялата кампания? Както сички знаем, в атрадиционните медии нямаме възможност да кликнем върху никоя рекламна форам. Това не прави рекламата по-малко успешна. Не е ли погрешно тогава да се оценява само по клика, а според това доколко е изпълнила целите си. Това, което се прави е да се замерват показатели преди и след кампанията чрез интервюта. От разликите в отговорите се измерва разликата в показателите на кампанията. Тук се постига ефект не само от онлайн-рекламата, но и от цялостната реклама на продукта.

Да направим предварителен тест на криейтивите, които ще участват в кампанията ни, защото ще спестим пари от повишения ефект от кампанията. На целевата група ще бъде предоставен криейтив, който предизвиква възможно най-положителни емоции към марката. Можем да направим тест, за да разберем в какво се заглеждат хората, къде кликват. Можем да чуем мненията за различните криейтиви.

Защо да ни е грижа за ефекта от нашата кампания? Клиентът ще получи максимума от инвестицията си. Ще покажете, че сте загрижени да оптимизирате неговите пари. Ще покажете, че сте иновативни и работите с новите решения, за да предлагате по-високо качество на това, което предлагате.

Технологията Silverlight

Иван Драгоев от Майкрософт запознава участниците с технологията.

Един абсолютно безплатен плъгин за флаш в редица браузъри. Работи включително и с Линукс, но една версия назад. Целият опит на .net се прилага и върху Silverlight. Силвърлайт вече не е събсет от WPF. Безпроблемно се интегрира в html.

Какво да очакваме от Силвърлайт?  Има огромен пакет от тулове и фичъри. Потребителят има възможност с едно кликване в браузъра да си го инсталира на собствената машина. Автоматично ще проверява за по-нови версии, лесно се ъпдейтва. Високо качество на видеото и аудиото, което може да се стриймва. HD на фул скрийн се използва без никакви проблеми. Поддържа защита на данните и на авторските права. Може да се емулира 3D в 2D реалност. Пикъсл шейдър ефект. Битмат АПИ – за обработка на картинки. Всички контроли подлежат на темиране, могат да се сменят по желание на потребителя. Анимационен ефект, приятен комплект от анимации, също анимации, които помагат за създаването на един по-реален интерфейс. Има възможност да бъдат правенни абсолютно всякакви анимации. Част от темирането е контрол скининг. Могат да бъдат променяни параметри на самите скинове. Подобрение в текстовете и шрифтовете – може да бъдат добавяни, могат да бъдат преизползвани от други програми.

Повече от 60 контроли. Дава възможност за навигиране. Много повече възможности от техническа гледна точка по отношение на бизнес приложенията. Проформънса също е подобрен и от гледна точка на библиотеката. Дийп зум позволява да се работи с по-голям набор от картинки.

Може да се инсталира и работи извън браузъра. Работа в сендбох, не използва никакви ресурси, не работи на база на цялата машина. Не се налага никаква инсталация на клиенти. Тук е важен и момента на автоъпдейт. Спестява се усилие от инсталационни програми и други моменти от този сценарий. В самия апликейшън дава инфо дали има връзка с интернет или не.

С туловете, които Майкрософт предоставя, се таргетират две групи. Едното е за писане на код за Вижуъл студио. Отделно е Силвърлайт Тулкитът, който е с още повече контроли. Всички едишъни са лесни за усвоявяне. Втората група, на дизайна също използват тулкита. Експрешън Бленд 3 дава още възможности заедно със СкечФлоу.

Кога се използва Силвърлайт? Няма определена рецепта. Всеки решава сам в какъв момент и за какво да го използва.