Почивка

Аз да си кажа пак, че цялото това действие се предава на живо онлайн на този адрес

http://live.kabinata.bg

Пак там ще се генерират и записите на целия уеб-форум.

Айде после кажете, че Кабината не е трепач :)))

Ние сме си фърст и това е безспорен факт!

Презентация на За мама и мен

Виктория Иванова от издателство Егмонт.

Идеята на този сайт е потребителите да споделят моментите с техните деца. Презентацията е доста лична.

Разказаха ни за Данника от Стара Загора и ни показаха детския дневник на Василен, синът на Данника. Всеки дневник има 12 раздела, които следват физическото развитие на детето и най-ценното от детските спомени. Във всеки раздел има предвидени различни видове записи.

Даааа, доста богато!!! Безсмислено е да преразказвам дневника на Василен, можете да го видите. Но наистина е толкова готино!

Потребителите си разглеждат дневниците един на друг. Хе-хе, един бебок си каза първата тежка дума :))))))

Всяка единица съдържание може да се коментира и да се гласува за нея.  Всеки потребител може да пише статии по рубрики. Потребителските статии се намесват сред публикациите на екипа. Тематиката е нетолкова обширна, колкото полезна на потребителите.

Имате ли информация какъв е процентът на процентът на отворените и затворени профили и майките и татковците?

Татковците са по-малко :))) Отворените са повече. Очевидно хората се чувстват уютно и се отварят към другите.

Имате ли информация дали от сайта се завършват реални приятелства?

Естествено, че приятелства се завързват. Не знам доколко излизат в реала, но са доста активни нашите потребители. Правят това, което ние не се наемама да правим.

Има ли комерсиална цел за този проект?

Да се печели от реклама. При нас е добре, че Егмонт България и е добър канал да рекламираме нашата продкция, но не залитаме в тази посока.

Може ли повече от един потребител да редактира дневника на детето?

Ако си знаят паролата и юзърнейма?

Може ли да се експортира?

Засега не. Имаме идеята, но засега е само линк.

Тези линове, щом дневникът е защитен, можеш ли да го изпратиш на друг?

Веско Василев – Вариант за показване на защитен линк е ако потребителят е ваш „приятел“. Може да се защитава не сам оцелия дневник, но отделни единици съдържание. Три нива на защита.

Превъзходна презентация!!! Превъзходен сайт!!!

Презентация на Клиент.БГ

Христо Георгиев, от екипа на Клиент.БГ.

Ще разберем повече за това, че в България може да се направи повече за клиента.

Идеята е да се повиши качеството на обслужване. „В бизнеса получавате това, което друг иска да получи“. Има доволни и недоволни клиенти. Сайтът позволява да изразиш мнението си и в двата случая. А фирмите могат да отговорят на това мнение.

Всеки може да си публикува мнението. Но за да се провери достоверността, се изисква регистрация. Защо? Има много форуми и сайтове, в които можеш да оплюеш фирма анонимно. Ние искаме да се предпазим от това. Искаме реални мнения за реални проблеми или реални позитивни резултати.

След като се изпрати мнението, автоматично уведомяваме фирмата. С мейл изпращаме мнението и координатите на човека, който е изпратил мнението. Ние не изземваме функцията на държавните контролни органи, ние искаме да бъдем посредници между двете страни. Затова сме и регистрирани по Закона за защита на личните данни.

Фирмата може да отговори, но е необходима една регистрация. Правото на отговор също не е анонимно.  Около 10% са фирмите, които дават отговор. Което е добро, при условие, че сайтът не е набрал скорост, тъй като е нов.

Досега тази комуникация се случва по телефона, с лична кореспонденция по мейла. Но когато виждаш, че фирмата е отговорна и дава отгоров, реакциято от отрицателна често става положителна.

Колко време трае процеса от първото мнение до края? На клиента не му ли писва?

След като проучим някакво мнение, ако клиентът е попълнил информация за фирмата, ако има мейл, пращаме веднага. Стремим се в рамките на деня да се свържем с фирмата. Когато фирмата решава на въпроса, става същия ден.

Това некомерсиален проект ли е?

По принцип имаме бизнес модел, но нашето решение е да изчакаме с проекта. Ако не печелим, поне да си струва усилията, които сме вложили. По-скоро проектът няма да е комерсиален. Затова бе създадено сдружение Клиент.БГ

Какво е съотношението? По-скоро фирмите са неразбрани или по-скоро се коригират.

Има и от двата. Има драстични случаи на некоректност.

Вие реално не можете да изследвате на 100% реален ли е проблема?

Да, нашата цел не е да разследваме в дълбочина случая. Нашата цел е да има ответност.

Презентация на Globul Green

Обединяващ сайт на зелените инициативи на мобилния оператор. Дава пример на всички ни да бъдем по-малко консуматори, да се рециклират отпадъците, да се научим да живеем по-добре. Благодарение на ранга на компанията инициативата достигна до голям брой хора.

ПРедполагам, че всеки от нас има в шкафа стари мобилни устройства, зарядни и т.н. „Предай нататък“ бе една игра, в която всеки можеше да предаде тези мобилни устройства и периферия да ги предаде в нужното място, а не да събират прах. Това показва силата на социалната мрежа, която се изгражда около една идея.

Ей, а за сайта ще кажеш ли нещо?

Не, сега говорим за отказа от хартиена фактура и за замяната й с електронна.

Абе за сайта, за сайта кажи!!!

Пак не – национални паркове. Обичаме парковете, нищо против да не ги освинваме и да ги почистим. Ама кажи за сайта де :((((((

В момента имаме много идеи, които искаме да развиваме този сайт. Затова следете сайта и излезте на зелено.

Е, нищо не разбрахме за сайта, затова пък получихме порциа реклама на Глобул Грийн

ТопСпорт

Цели – възможност за видео и галерия със снимки. По-гъвкава структура и дизайн на секциите. Да отговорим на стандартите на рекламни формати и брандиране на цели секции от сайта.

Нов изчистен дизайн и ясно дефинирани зони за тематични новини. След това въведохме „темите“, които обединяват рубриките на сайта. Много е важна видеосекцията. Съдържанието е генерирано изцяло от екипа на ТопСпорт, което се показава на сайта. В материалите има интегрирана видеореклама. Мултимедиен материал по темите. В брандираните секции постигнахме много добър резултат.

В края на деня трябва да има някакъв осезаем резултат.

100% ръст на приодите от реклами. До 50 000 посещения на ден. По 2000 коментара на ден. Успешна интеграция с всички пей-системи на бългаския пазар.

Нашият клиент може абсолютно самостоятелно и автономно да реализират своите ежедневни задачи.

Благодарим за деловата и съдържателна презентация 🙂

Презентация на ДеКони

Петър Вълчев от Файълфлай Студиос. Наоплаква се от софтуера и машинариите. Съчувствам!!! Знаем за какво говориш 🙂

ДеКони подават едни брийф, че искат да сменят сайта си. От една страна искаха да бъдат забелязани, максимално с нестандартен подход. Казаха „Ние не искаме да ни намират през Гугъл, затова можете да правите каквото си искате“. Но не беше съвсем каквото си искаме. Трябваше да присъства носорога. Трябва да е много човечно, много нехормално, да бъде максимално изчистено. На техните картички имената са изписани с почерка на самия служител. Ние започнахме да мислим как работи една рекламна агенция. Скицирайки, установихме, че нещо се получава.

Скицира се носорога – акварел. Всичко се снима. Отидохме във Фотошопа. Събраните снимки ги разгледахме и решихме, например тази снимка ще ни бъда за бекраунд. Оставихме само разливането, което да се насложи върху изображенията. Това направихме с почти всички анимации. Накрая остана да се отиде във флаша. Хе-хе, много гот презентация на анимация :))))))))

Трябваше да се обнови портфолиито. В една галерия трябваше да се види радиото, тв-рекламата, печатна реклама и т.н. От този хаос, който се получаваше, трябваше да си подреждаме галерията и оттук нататък да ги покажем. Ха-ха-ха!!!! Ама че отина презентация :))))

Евала! Представянето на журито направо цепи мрака!

Колко време ви отне да направите наистина сайта, след като тук го направихте за 10 минути?

Реално погледнато, ако кажем, че сме се препирали около три-четири месеца, след това имаше може би около месец работа. една агенция изисква от клиентите, но когато става въпрос за нейното ,става страшно

Имаше ли съпротива?

За първоначалната анимация От всички остана само носорога.

Реално галерията така е направена, че могат те да си променят нещата. Реално могат да ъпдейтват.

Не ви ли се видя да искат сайт, който да не се търси в Гугъл?

В този бранш не мисля, че от Гугъл някой може да им даде хиляди левове за реклама. Тук не могат да вземат 3000 лева. За 3000 лева не си мърдат пръста :))))))

Брааавоооо!!!!!

Коледен късмет от BSH

Сайта сте го видели, ще кажа само по интерфейса.

Проектът в този си вид е еволюция на нашите коледни кампании. В началото бяха типични картички или малко музика, после решихме всеки от нас да каже нещо. Ако не сте видели, горе има архив на предните години. На този проект не можем да се оправдаем с клиенти, затова ни критикувайте, колкото искате.

Каква посещаемост постигнахте

Не е голяма – към 500 – 600 човека

За тези, които не са зяпали сайта – идете го вижте! Свежарско, много!!!

Такава, каквато съм

Мога да кажа за управлението на този сайт. Създадохме платформа, изцяло управлявана от клиента, в случая – списанието. Сайтът представя истории на различни жени, които представляват себе си и са интересни. Тествали сме го под всякакви платформи.

Първоначално идеята беше сайтът да показва историите на случаен принцип, но клиентът пожела да може сам да определя къде да се визуализират тези истории. Сайтът успя да допълни печатното издание, като придаде на историите друг нюанс.

какъв е интересът към проекта?

Доста сериозен интерес. Беше подкрепен със сериозна кампания офлайн. просто допълни по някакъв начин списанието. Доста функции отрязахме, предпочетохме нещата да са по-прости. Най-добре е да се вгледаш в тази снимка и да слушаш какво разказват.

Има ли развитие?

Не, проектът приключи и това са историите

А тези тиренца чия идея са?

Ами така решихме от редакционния екип.

Написахме сайта на флаш, за да може да се адресира директно към конкретна история в самия сайт.

Презентация на Данон

Мелина Петкова от Данон. Основната цел на сайта – клиентите и крайните ни потребители. Сайтът е по-скоро за нашите потребители. Тъй като ние предлагаме продукт, свързан със здравето на човека, това е от значение. Кофичката на продукта е твърде малко място за комуникация. Нашите по-големи търговски активности, промоции, всичко, което би могло да интересува крайния потребител на Данон е представено от сайта.

Директната връзка с потребителите. Това е нашата най-ценна връзка. През 2006 имаме един получен мейл по този канал. През 2007 – 35. През 2008 – 250, а сега са над 600. Наистина показателно!!!

Имате ли представа кое е най-интересно, кое най-много се чете?

Секцията, в която най-често се влиза е „Какво ново“. Там са промоциите с награди, която продължава минимум 2 месеца. С Активия два пъти годишно имаме голяма национална кампания и интересът скача със 60 – 70%. Когато става въпрос за храна, хората най-много се интересуват с производството, какво има, какво няма, какво се случва, какво не се случва.

В една реклама се казва, че се връщат парите. Така ли е?

Да, безусловно. Какъв е механизмът? Тъй като Активия не е лекарство, а е храна, ние им даваме възможност да опитат 14 дни здравословната полза и ако не – връщаме парите. Точна цифра от последната кампания не мога да кажа, тъй като кампанията бе малко по-различна. Действително Данон връща парите. Възползвайте се от обратната връзка. През сайта лесно ще се ориентирате

Не знам за уеба, ама от търговска гледна точка – брилянтна презентация!!!! Адмирации за Данон!

Презентация на Елкабел

Надя Василева презентира сайта. Сайт на най-големия производител на кабели в България. Задачата бе не огромен корпоративен сайт, а да таргетира потребителите на кабели, които са големи предприятия и търговци на едро. Затова основната идея бе разделяне на продуктови категория и да ги изведем на централно място. А другото бе да покажат най-важния си сертификат ISO, който за търговците на кабели е изключително важен. Брей!!!!!! А за другите не е, така ли?

Другото представлява продуктов каталог, разделен на групи, подгрупи и т.н. Специално за това е направена фотосесия на кабели. Звучало странно. Не, изобщо не е странно. Всеки продукт му се прави фотосесия, ако ще евруветки или тоалетна хартия.

Има административна част, в който от фирмата могат да си добавят продукт или да правят промени.

Клиентът държеше в сайта да се наблегне на акредитираната  лаборатория, която работи като самостоятелно звено. Уау!!! Имат си лаборатория?!?! Не са много предприятията със свои акредитирани лаборатории в България.

Нещо интересно за кабелите научихте ли?

От Елкабел изрично посочиха, че сайтът не е насочен към краен потребител, а към търговци на едро. Не сме правили онлайн поръчки, защото на този етап това не е възможно за реализация. Така ли? Брей! А форма за едрови поръчки? Нещо такова да ви е идвало наум?

Карай. Сайтът наистина е добър, даже много добър. Но кабелите не са чак такъв сушняк, както си мислите

Презентация на Просвета

Нов сайт на просвета, ама не е редизайн. Родил се е на 15 април. Зелената дъска и дървото на знанието. Деца са обърнали внимание, че отдавна няма зелени дъски. Ами точно така си е. Добре би било да минете през някое школо.

Никъде няма да намерим толкова хубави български деца. Цъ. Моите са по-хубави :)))

Никой не ползвал в издателството браузър повече от Експлорър 6. ?????

Система с три филтъра за учебници – вързаст, учебник и тип издание. На хоумпейджа всички събития и кампании на издателството. Фокусът не е само продажбата на книгата.

Има секция за безплатни ресурси – типове ресурси, кой би могъл да се интересува. Любопитно е, че хората често нямат Акробат и се ползва външен софтуер. Умно!

Търсачка по няколко критерия, което наистина си е важно за търговците. Шорткът на картата към всяко представителство в страната.

Средната възраст на работещите е над 50 години. Подвигът е реално фактът, че има сайт.

Кога ще има доставка онлайн?

Има договор с книжарница „Пингвините“. Ако го има налично, ви праща от сайта там и я доставят онлайн. Голяма част се дават безплатно. Затова предупреждаваме родителите да не се харчат излишно.

Не можахме да ги преборим да си ъпгрейднат браузърите.

Сега как се поддържа сайта?

По време на развитието на проекта, има дена дама, Нели Цонева, двигателят на това нещо. ПРез трима души се движеше. Ние вградихме в издателството един човек, който е уебграмотен.

За кой тип таргет е най-полезен този сайт?

Отскоро е онлайн. Директната връзка отива при неговия секретар. Съответното питане се разпечатва, отива до нужния отдел, после…. Ужас!!!

Сравнителни степени

Освен обичайните степени за сравнение образуващи се с -er и -more съществува и двойна сравнителна степен с the…the…
ето някои примери:
The more you study ,the more you know.
(Колкото повече учиш ,толкова повече знания имаш)

The younger you are ,the happier you are.
(Колкото си по-млад,толкова си по-щастлив)
Very often the more beautiful a girl is ,the more foolish she is.
(Много често колкото по-красиво е едно момиче ,толкова по-глупаво е то.)

Дискусия

Може ли да се защити повече идеята, че офлайн бизнесът може да се интегрира онлайн?

Успехът на един сайт се състои от три неща. Поддръжка на сайта. Авторитет на сайта. Аналогът показва, че човек, който се грижи за офлайн бизнеса си, това трябва да бъде и онлайн.

Присъствах на представяне на икономическата програма на една от партиите. Те например твърдяха, че електронното правителство е решение за всички административни проблеми? Дали това е така във връзка с офлайн и онлайн бизнеса?

Не виждам да има проблем. Ще трябва да се отдели време и бюджет за служителите, за тяхното обучение. Това, което те до момента са го правили офлайн, ще го правят онлайн. Разликата е, че ще бъде малко по-ефективно. Но пак ще трябва да се положат усилия. Няма нищо по-различно. Онлайн нещата не се случват автоматично.

Всички са се сблъсквали с Търговския регистър. На финала на 13-те страници ти казва „Сори, ама ние работим само с Интернет Експлорър и под Уиндоус“. Не може ли Уеб Асоциацията да се намеси в това?

Мисля, че трябва да се направи нещо.

Фирмите, които членуват в Асоциацията, самата Асоциация предлага някаква защита. Но фирмите трябва да се коалират за това нещо. Според мен въпросът за Търговския регистър не е…

Димитър Ганев. Председател на Асоциацията. Няколко пъти съм се опитвал да комуникирал с държавните органи по различни въпроси. По-добре е да комуникираш от името на Асоциацията, но ефектът е същия. На всички ни е ясно за корупционната схема. В момента сме се ангажирали една работна група да създаде пакет от документи, който да се спазва от държавните институции.

Еленко, каза, че ако искаме да си направим нов сайт, не ни трябва специалист. Достатъчно е да ползваме Фейсбук, Туитър и т.н.

Идеята ми беше, че за всяка аудитория си има канал и фирмата може да използва платформите за своите цели.

Каква част от данни са налични публично и безплатно?

Засега нищо не е публично. После мога да ви го дам.

Чисто статистически какво означава „шпионирам профил“

Ами бъркам в профила и разбирам кой е и т.н.

Времето онлайн е времето в интернет или браузването в интернет?

Браузването в интернет.

Ще искате ли да кажете какъв е ефектът върху вашия бизнес от помощните канали?

Не сме правили конкретно измерване. Ние сега в социалните медии сме доста новички. За блога можем да кажем доколко е успешен, но за социалните медии по-късно ще можем да кажем доколко е успешен.

Да, имахме някакъв измерим резултат. Това, което ние отчитаме за себе си, като цяло е позитивно.

Ние сме единствената банка в България, която работи в тази насока, но не виждам усилия от страна на наши колеги. Ако имахме и конкуренция, щяхме да имаме коректив в нашата област, с който да се сравним.

Кога интернет ще загуби доверието на потребителите?

В цял свят социалните медии са единственият изтоник за коуникации. Те са начинът в който се комуникира с пазара, със своята аудитория. Кампанията стартире преди около седмица. Преди да стартира имахме 1500 регистрации само от социалните медии. За нас това е ефетивност на социалните медии. По никакъв начин не си поставяме въпроса ефективно ли е или струва ли си. Твърдо да.

Какво да направя така, че да ни забележат? Как точно да дефинирам продукта, който го имат още 30 компании? Наистина да е различен.

При банките е много лесна измеримостта. Бих направил продукта да е по-прост. Ако си някакъв много сравним продукт, ако е прост, той ще спечели. Бих правил постоянни тестове, влизайки в обувките на клиента, докато не успея. Трябва да е много просто и много коректно отношението.

Семинар „Да се върнем към основите!“

Лекторите на семинара представиха полезни за аудиторията теми като рекламни брандове, съдържание на сайт, социални медии.

След почивката темите са: Реклама, която не работи, не съществува! (открийте грешката в заглавието :)); За ползваемостта и ползата; Сайтове за хора и машини; Време ли е да помислим за уеб бизнес?

Почивка

Докато трае почивката, ще си позволя да споделя туй-онуй. Така де, и юзърите са хора, особено ако са блогъри 🙂

Умира програмист. Посреща го един ангел и му казва:
– Сега ще ти покажа рая.
Води го към една бяла врата, отваря я, а там… Компютри Р-2000, памет по 100 Гб, Принтери 500 р/m, ИК факсове, сървъри с по 160 процесора, мрежа от 100 gb/s, меки кожени дивани, чай, кафе, бира небесна, кренвирши. Красиви момичета, усмихнати офис-мениджъри. Интернет за цялата вселена. И така докъдето ти поглед стига.
– Виждаш ли? – казва ангелът – Тук ще бъдеш юзър цяла вечност
– Супер! – помислил си програмиста.
Излезли двамата и програмистът пита ангела:
– Сега, моля те, покажи ми ада.
Ангелът го води към същия офис и отваря същата врата.
– Чакай, нали това беше раят? – учуди се програмиста.
– Да, а адът е да си сисадмин тук.

Пожелавам на всички фенове на „Кабината“ да са щастливи юзъри!

И да знаете, че сандвичите от с филе и „Гауда“ в Интерпред са безбожно скъпи – 5 лева. Е, поне са вкусни 🙂