ТопСпорт

Цели – възможност за видео и галерия със снимки. По-гъвкава структура и дизайн на секциите. Да отговорим на стандартите на рекламни формати и брандиране на цели секции от сайта.

Нов изчистен дизайн и ясно дефинирани зони за тематични новини. След това въведохме „темите“, които обединяват рубриките на сайта. Много е важна видеосекцията. Съдържанието е генерирано изцяло от екипа на ТопСпорт, което се показава на сайта. В материалите има интегрирана видеореклама. Мултимедиен материал по темите. В брандираните секции постигнахме много добър резултат.

В края на деня трябва да има някакъв осезаем резултат.

100% ръст на приодите от реклами. До 50 000 посещения на ден. По 2000 коментара на ден. Успешна интеграция с всички пей-системи на бългаския пазар.

Нашият клиент може абсолютно самостоятелно и автономно да реализират своите ежедневни задачи.

Благодарим за деловата и съдържателна презентация 🙂

Презентация на ДеКони

Петър Вълчев от Файълфлай Студиос. Наоплаква се от софтуера и машинариите. Съчувствам!!! Знаем за какво говориш 🙂

ДеКони подават едни брийф, че искат да сменят сайта си. От една страна искаха да бъдат забелязани, максимално с нестандартен подход. Казаха „Ние не искаме да ни намират през Гугъл, затова можете да правите каквото си искате“. Но не беше съвсем каквото си искаме. Трябваше да присъства носорога. Трябва да е много човечно, много нехормално, да бъде максимално изчистено. На техните картички имената са изписани с почерка на самия служител. Ние започнахме да мислим как работи една рекламна агенция. Скицирайки, установихме, че нещо се получава.

Скицира се носорога – акварел. Всичко се снима. Отидохме във Фотошопа. Събраните снимки ги разгледахме и решихме, например тази снимка ще ни бъда за бекраунд. Оставихме само разливането, което да се насложи върху изображенията. Това направихме с почти всички анимации. Накрая остана да се отиде във флаша. Хе-хе, много гот презентация на анимация :))))))))

Трябваше да се обнови портфолиито. В една галерия трябваше да се види радиото, тв-рекламата, печатна реклама и т.н. От този хаос, който се получаваше, трябваше да си подреждаме галерията и оттук нататък да ги покажем. Ха-ха-ха!!!! Ама че отина презентация :))))

Евала! Представянето на журито направо цепи мрака!

Колко време ви отне да направите наистина сайта, след като тук го направихте за 10 минути?

Реално погледнато, ако кажем, че сме се препирали около три-четири месеца, след това имаше може би около месец работа. една агенция изисква от клиентите, но когато става въпрос за нейното ,става страшно

Имаше ли съпротива?

За първоначалната анимация От всички остана само носорога.

Реално галерията така е направена, че могат те да си променят нещата. Реално могат да ъпдейтват.

Не ви ли се видя да искат сайт, който да не се търси в Гугъл?

В този бранш не мисля, че от Гугъл някой може да им даде хиляди левове за реклама. Тук не могат да вземат 3000 лева. За 3000 лева не си мърдат пръста :))))))

Брааавоооо!!!!!

Коледен късмет от BSH

Сайта сте го видели, ще кажа само по интерфейса.

Проектът в този си вид е еволюция на нашите коледни кампании. В началото бяха типични картички или малко музика, после решихме всеки от нас да каже нещо. Ако не сте видели, горе има архив на предните години. На този проект не можем да се оправдаем с клиенти, затова ни критикувайте, колкото искате.

Каква посещаемост постигнахте

Не е голяма – към 500 – 600 човека

За тези, които не са зяпали сайта – идете го вижте! Свежарско, много!!!

Такава, каквато съм

Мога да кажа за управлението на този сайт. Създадохме платформа, изцяло управлявана от клиента, в случая – списанието. Сайтът представя истории на различни жени, които представляват себе си и са интересни. Тествали сме го под всякакви платформи.

Първоначално идеята беше сайтът да показва историите на случаен принцип, но клиентът пожела да може сам да определя къде да се визуализират тези истории. Сайтът успя да допълни печатното издание, като придаде на историите друг нюанс.

какъв е интересът към проекта?

Доста сериозен интерес. Беше подкрепен със сериозна кампания офлайн. просто допълни по някакъв начин списанието. Доста функции отрязахме, предпочетохме нещата да са по-прости. Най-добре е да се вгледаш в тази снимка и да слушаш какво разказват.

Има ли развитие?

Не, проектът приключи и това са историите

А тези тиренца чия идея са?

Ами така решихме от редакционния екип.

Написахме сайта на флаш, за да може да се адресира директно към конкретна история в самия сайт.

Презентация на Данон

Мелина Петкова от Данон. Основната цел на сайта – клиентите и крайните ни потребители. Сайтът е по-скоро за нашите потребители. Тъй като ние предлагаме продукт, свързан със здравето на човека, това е от значение. Кофичката на продукта е твърде малко място за комуникация. Нашите по-големи търговски активности, промоции, всичко, което би могло да интересува крайния потребител на Данон е представено от сайта.

Директната връзка с потребителите. Това е нашата най-ценна връзка. През 2006 имаме един получен мейл по този канал. През 2007 – 35. През 2008 – 250, а сега са над 600. Наистина показателно!!!

Имате ли представа кое е най-интересно, кое най-много се чете?

Секцията, в която най-често се влиза е „Какво ново“. Там са промоциите с награди, която продължава минимум 2 месеца. С Активия два пъти годишно имаме голяма национална кампания и интересът скача със 60 – 70%. Когато става въпрос за храна, хората най-много се интересуват с производството, какво има, какво няма, какво се случва, какво не се случва.

В една реклама се казва, че се връщат парите. Така ли е?

Да, безусловно. Какъв е механизмът? Тъй като Активия не е лекарство, а е храна, ние им даваме възможност да опитат 14 дни здравословната полза и ако не – връщаме парите. Точна цифра от последната кампания не мога да кажа, тъй като кампанията бе малко по-различна. Действително Данон връща парите. Възползвайте се от обратната връзка. През сайта лесно ще се ориентирате

Не знам за уеба, ама от търговска гледна точка – брилянтна презентация!!!! Адмирации за Данон!

Презентация на Елкабел

Надя Василева презентира сайта. Сайт на най-големия производител на кабели в България. Задачата бе не огромен корпоративен сайт, а да таргетира потребителите на кабели, които са големи предприятия и търговци на едро. Затова основната идея бе разделяне на продуктови категория и да ги изведем на централно място. А другото бе да покажат най-важния си сертификат ISO, който за търговците на кабели е изключително важен. Брей!!!!!! А за другите не е, така ли?

Другото представлява продуктов каталог, разделен на групи, подгрупи и т.н. Специално за това е направена фотосесия на кабели. Звучало странно. Не, изобщо не е странно. Всеки продукт му се прави фотосесия, ако ще евруветки или тоалетна хартия.

Има административна част, в който от фирмата могат да си добавят продукт или да правят промени.

Клиентът държеше в сайта да се наблегне на акредитираната  лаборатория, която работи като самостоятелно звено. Уау!!! Имат си лаборатория?!?! Не са много предприятията със свои акредитирани лаборатории в България.

Нещо интересно за кабелите научихте ли?

От Елкабел изрично посочиха, че сайтът не е насочен към краен потребител, а към търговци на едро. Не сме правили онлайн поръчки, защото на този етап това не е възможно за реализация. Така ли? Брей! А форма за едрови поръчки? Нещо такова да ви е идвало наум?

Карай. Сайтът наистина е добър, даже много добър. Но кабелите не са чак такъв сушняк, както си мислите

Презентация на Просвета

Нов сайт на просвета, ама не е редизайн. Родил се е на 15 април. Зелената дъска и дървото на знанието. Деца са обърнали внимание, че отдавна няма зелени дъски. Ами точно така си е. Добре би било да минете през някое школо.

Никъде няма да намерим толкова хубави български деца. Цъ. Моите са по-хубави :)))

Никой не ползвал в издателството браузър повече от Експлорър 6. ?????

Система с три филтъра за учебници – вързаст, учебник и тип издание. На хоумпейджа всички събития и кампании на издателството. Фокусът не е само продажбата на книгата.

Има секция за безплатни ресурси – типове ресурси, кой би могъл да се интересува. Любопитно е, че хората често нямат Акробат и се ползва външен софтуер. Умно!

Търсачка по няколко критерия, което наистина си е важно за търговците. Шорткът на картата към всяко представителство в страната.

Средната възраст на работещите е над 50 години. Подвигът е реално фактът, че има сайт.

Кога ще има доставка онлайн?

Има договор с книжарница „Пингвините“. Ако го има налично, ви праща от сайта там и я доставят онлайн. Голяма част се дават безплатно. Затова предупреждаваме родителите да не се харчат излишно.

Не можахме да ги преборим да си ъпгрейднат браузърите.

Сега как се поддържа сайта?

По време на развитието на проекта, има дена дама, Нели Цонева, двигателят на това нещо. ПРез трима души се движеше. Ние вградихме в издателството един човек, който е уебграмотен.

За кой тип таргет е най-полезен този сайт?

Отскоро е онлайн. Директната връзка отива при неговия секретар. Съответното питане се разпечатва, отива до нужния отдел, после…. Ужас!!!

Сравнителни степени

Освен обичайните степени за сравнение образуващи се с -er и -more съществува и двойна сравнителна степен с the…the…
ето някои примери:
The more you study ,the more you know.
(Колкото повече учиш ,толкова повече знания имаш)

The younger you are ,the happier you are.
(Колкото си по-млад,толкова си по-щастлив)
Very often the more beautiful a girl is ,the more foolish she is.
(Много често колкото по-красиво е едно момиче ,толкова по-глупаво е то.)

Дискусия

Може ли да се защити повече идеята, че офлайн бизнесът може да се интегрира онлайн?

Успехът на един сайт се състои от три неща. Поддръжка на сайта. Авторитет на сайта. Аналогът показва, че човек, който се грижи за офлайн бизнеса си, това трябва да бъде и онлайн.

Присъствах на представяне на икономическата програма на една от партиите. Те например твърдяха, че електронното правителство е решение за всички административни проблеми? Дали това е така във връзка с офлайн и онлайн бизнеса?

Не виждам да има проблем. Ще трябва да се отдели време и бюджет за служителите, за тяхното обучение. Това, което те до момента са го правили офлайн, ще го правят онлайн. Разликата е, че ще бъде малко по-ефективно. Но пак ще трябва да се положат усилия. Няма нищо по-различно. Онлайн нещата не се случват автоматично.

Всички са се сблъсквали с Търговския регистър. На финала на 13-те страници ти казва „Сори, ама ние работим само с Интернет Експлорър и под Уиндоус“. Не може ли Уеб Асоциацията да се намеси в това?

Мисля, че трябва да се направи нещо.

Фирмите, които членуват в Асоциацията, самата Асоциация предлага някаква защита. Но фирмите трябва да се коалират за това нещо. Според мен въпросът за Търговския регистър не е…

Димитър Ганев. Председател на Асоциацията. Няколко пъти съм се опитвал да комуникирал с държавните органи по различни въпроси. По-добре е да комуникираш от името на Асоциацията, но ефектът е същия. На всички ни е ясно за корупционната схема. В момента сме се ангажирали една работна група да създаде пакет от документи, който да се спазва от държавните институции.

Еленко, каза, че ако искаме да си направим нов сайт, не ни трябва специалист. Достатъчно е да ползваме Фейсбук, Туитър и т.н.

Идеята ми беше, че за всяка аудитория си има канал и фирмата може да използва платформите за своите цели.

Каква част от данни са налични публично и безплатно?

Засега нищо не е публично. После мога да ви го дам.

Чисто статистически какво означава „шпионирам профил“

Ами бъркам в профила и разбирам кой е и т.н.

Времето онлайн е времето в интернет или браузването в интернет?

Браузването в интернет.

Ще искате ли да кажете какъв е ефектът върху вашия бизнес от помощните канали?

Не сме правили конкретно измерване. Ние сега в социалните медии сме доста новички. За блога можем да кажем доколко е успешен, но за социалните медии по-късно ще можем да кажем доколко е успешен.

Да, имахме някакъв измерим резултат. Това, което ние отчитаме за себе си, като цяло е позитивно.

Ние сме единствената банка в България, която работи в тази насока, но не виждам усилия от страна на наши колеги. Ако имахме и конкуренция, щяхме да имаме коректив в нашата област, с който да се сравним.

Кога интернет ще загуби доверието на потребителите?

В цял свят социалните медии са единственият изтоник за коуникации. Те са начинът в който се комуникира с пазара, със своята аудитория. Кампанията стартире преди около седмица. Преди да стартира имахме 1500 регистрации само от социалните медии. За нас това е ефетивност на социалните медии. По никакъв начин не си поставяме въпроса ефективно ли е или струва ли си. Твърдо да.

Какво да направя така, че да ни забележат? Как точно да дефинирам продукта, който го имат още 30 компании? Наистина да е различен.

При банките е много лесна измеримостта. Бих направил продукта да е по-прост. Ако си някакъв много сравним продукт, ако е прост, той ще спечели. Бих правил постоянни тестове, влизайки в обувките на клиента, докато не успея. Трябва да е много просто и много коректно отношението.

Семинар „Да се върнем към основите!“

Лекторите на семинара представиха полезни за аудиторията теми като рекламни брандове, съдържание на сайт, социални медии.

След почивката темите са: Реклама, която не работи, не съществува! (открийте грешката в заглавието :)); За ползваемостта и ползата; Сайтове за хора и машини; Време ли е да помислим за уеб бизнес?

Почивка

Докато трае почивката, ще си позволя да споделя туй-онуй. Така де, и юзърите са хора, особено ако са блогъри 🙂

Умира програмист. Посреща го един ангел и му казва:
– Сега ще ти покажа рая.
Води го към една бяла врата, отваря я, а там… Компютри Р-2000, памет по 100 Гб, Принтери 500 р/m, ИК факсове, сървъри с по 160 процесора, мрежа от 100 gb/s, меки кожени дивани, чай, кафе, бира небесна, кренвирши. Красиви момичета, усмихнати офис-мениджъри. Интернет за цялата вселена. И така докъдето ти поглед стига.
– Виждаш ли? – казва ангелът – Тук ще бъдеш юзър цяла вечност
– Супер! – помислил си програмиста.
Излезли двамата и програмистът пита ангела:
– Сега, моля те, покажи ми ада.
Ангелът го води към същия офис и отваря същата врата.
– Чакай, нали това беше раят? – учуди се програмиста.
– Да, а адът е да си сисадмин тук.

Пожелавам на всички фенове на „Кабината“ да са щастливи юзъри!

И да знаете, че сандвичите от с филе и „Гауда“ в Интерпред са безбожно скъпи – 5 лева. Е, поне са вкусни 🙂

Презентация на Строителство Инфо

Мила Цолова от Строителство инфо презентира сайта.

Информация за недвижими имоти, строителство и всичко в областта. Възниква въз основа на печатно издание. Успоредно с печатните медии излизат разнообразни събития в областта на строителството и имотите. Сайтът обединява отделните проекти и предоставя тяхното съдържание в удобен за всички читатели формат.

Новото за портала е вертикалното меню с най-четените рубрики от вестника. Екипът е интегриран и за онлайн и за печатното издание. Ползват се и всякакви новини от Дневник и Капитал в областта на имотите и строителството. Така се разменят читателите между изданията. Подобрена е и общата търсачка. Има възможност да търси в портала и в изданията поотделно. Основно е заложено на еднаквата визия навсякъде. Запазена е вертикалната навигация за рубриките и хоризонталната за проектите.

Запазен е сайтът на вестника с неговата стабилна аудитория от читатели. Предстои редизайн на вестника. Дизайнът на Индекс Имоти си кореспондира с дизайна на портала. На този сайт пак може да се чете изданието онлайн.

Плюс за портала – на едно място са събрани ежедневни новини от разнообразни източници в областта на строителството и имотите. Нова е рубриката за български и световни проекти, в която участват и студенти със собствени проекти, както и проекти на видни български архитекти. Календарът проследява събитията в областта. Търговският каталог обобщава презентацията на фирми и продукти. На ротационен принцип се показват фирми от Who is Who? Опция за регистрация за ежедневен бюлетин.

Презентация на УАСГ СС

Портал на студентската организация във ВИАС. В отговор на закостенялото образование в България.

Новините се управляват както от студентите, така и от интересни архитектурни сайтове. За да бъде интересно за посетителите в сферата на архитектурата. Общо взето е информация за университетския съвет и портфолия на студентите.

Има около 400 – 500 посещения на ден и се надяваме доста да допринесе за младите студентите в България

Има ли предвидена някаква събитийност?

Да, всяка година има конкурси, които определени фирми правят. Така си набират персонал.

Това е застъпено онлайн?

Да, всичко го има в сайта.

Презентация на Кариери

Ани от „Кариери“. Е, аз пък съм Ани от „Кабината“ 🙂

Сайт, произлизащ от печатното издание. Ани споделя, че редизайнът е по-труден от новия дизайн. Безспорно, не се съмняваме.

Една от основните промени е цветът на сайта. Бил е син, сега е зелен. Е, точно това зелено… заедно с кафявото… Но всичко е въпрос на вкус, в крайна сметка. От Кариери БГ са махнали БГ-то заради връзката с печатното издание. Желанието да се уеднакви сайтът с печатното издание е поради журналистите, работещи зад сайта. Във вестника също се акцентира на сайта. Резонно, щях да се учудя, ако не е така.

Съдържанието се поддържа активно от журналистите на изданието. Интерактивни рубрики за читатели и журналисти. Използвано е горно меню за удобство. Единствената търсачка-робот на сайтове за работа. Съдържанието като секции съдържа на места и подсекции. Друга голяма секция е форумът и обучението. Много използван в Кариери. Има секция „Трудово-правна консултация“. Въпроси и експертни отговори в областта на трудовото право.

Представяне на печатното издание в сайта си има свое място на сайта.

Какви бяха мотивите да се създава този сайт в „Портал“? Много повече е сайт за услуги.

Аз не мисля, че е само услуги. Като начало е сайт за съдържание. Портал е, защото е таргетиран портал за хора, които търсят и предлагат работа и кариерно развитие. Мисля, че повече подхожда на тази категория. Не е само обява за работа и търсене на работа.

Оперативна програма на сектор „Рибарство“

Оперативна програма за финансиране от ЕС. Презентаторът разказва къде кликваш и каво се показва. Е, наистина са събрали доста информация. Всъщност абсолютно всичко, необходимо за кандидатстване.

Всичко е направено без никакъв флаш. Интересни графики, показващи нагледно предоставения и усвоения капитал. Предоставени са възможности за сигнали за корупция. Горещ телефон към вицепремиера г-жа Плугчиева.

Няма въпроси