Употреба на cuando с минало свършено и с минало несвършено време

В ниво Б1 възникна въпросът дали cuando се използва само с минало несвършено време на испански. Това твърдение съвсем не е вярно, тъй като един съюз не може да обуславя до такава степен употребата на времената. Ето и два примера за онагледяване, че cuando може да се използва както с минало несвършено, така и с минало свършено.
Cuando nació mi segundo hijo, yo tenía treinta y dos años.
Cuando era joven, participé en varios campeonatos.

Някои правила при употребата на дните на седмицата в съчетание с време (на деня)

Lehrerin_veselina

Някои правила при употребата на дните на седмицата в съчетание с време (на деня):

 

1.Wochentage und Tageszeiten werden immer zusammengeschrieben:

der Dienstagmorgen

 am Mittwochabend

der Freitagnachmittag

 der Sonntagvormittag

 

2.Tageszeiten in Verbindung mit heute, (vor)gestern, (über)morgen werden immer grossgeschrieben:

 

Er kam heute Morgen nicht.

Sie war vorgestern Abend betrunken.

 Wir gehen übermorgen Abend ins Kino.

Wir stehen morgen Früh auf. (in der Früh)

Wir kommen morgen Mittag.

Die Prüfung findet übermorgen Vormittag statt.

 

 

3.Stehen die Tageszeiten ohne Begleiter und ohne Präposition werden sie als Adverbien gebraucht und somit kleingeschrieben.

 Er kommt heute.

Sie geht morgen.

 Er arbeitet sonntags immer.

 Wir haben immer dienstagabends Turnen.

 Er wäscht sich immer morgens.

 

4.Ebenfalls Kleinschreibung:

Sie macht die Hausaufgaben für morgen. (der folgende Tag ist gemeint)

 Das ist die Technik von morgen. (die Zukunft ist gemeint)

 Er arbeitet bis morgen. (folgender Tag) aber: Er arbeitet bis am Morgen.

 Er vertröstet ihn auf morgen. (folgender Tag) aber: Er vertröstet ihn auf den Morgen. (auf den folgenden Tag)

Das ist eine Entscheidung für morgen. (Zukunft) aber: Er entscheidet sich am Morgen.

 

5.Sonst aber Grossschreibung:

 Er erwacht gegen Morgen.

 Gegen Abend wird er müde

Sie arbeitet den Abend über.

Es wird Abend.

Es wurde Morgen.

Sie wollen zu Abend essen.

Formal letters

Относно официалните писма в  английския език  (British) има правило, че:

  Ако след Dear сме посочили име, то официалното писмо трябва да завършим с Yours sincerely.Ако след Dear не сме посочили име, то официалното писмо трябва да завършим с Yours faithfully.

Това обаче не съм сигурна, че важи за American English. При разговор с американци се оказа, че те не знаят за такова правило и не го спазват…

Интересно начало…

Не ми се вярваше, че Интернет обучението е възможно, но то се оказа доста интересно нещо. Миналата седмица обучавах intermediate students. Страхотни сте мили дами. Имах много специални моменти с вас Ивета, Светлана, Злати, Таня и Мери. Ще ми липсват разговорите за диети и други интересни неща. Тази седмица обучавам по Английски в трето ниво. И те са страхотни! Направо съм с късмет!

EL или LA и … ето ти разлика в смисъла!

Има думи в испанския език, които в зависимост от рода си – женски или мъжки – имат различно значение. Такива са, например:

el capital – капитал, богатство; la capital – столица;

el orden – ред; la orden –  заповед;

el frente – фронт; la frente –  чело, лицева страна;

el cometa – комета (астроном. обект); la cometa – хвърчило;

el pendiente – обица; la pendiente – склон;

Омофони в английския език

Уикипедия казва, че омофоните са

думи, които се произнасят по един и същ начин с друга думи, но имат различен правопис, значение или произход.

В английския има над 300 омофона, които често правят проблеми ако се налага да се пишат…..

Ето няколко примера: (още…)

КАК ДА СЪЧЕТАЕМ ПОЛЕЗНОТО С ПРИЯТНОТО

Вие имате огромното желание да осъвършенствате познанията си по английски език и да обогатите речниковия запас който използвате. За съжаление нямате много свободно време, или всички текстове които намирате са прекалено дълги, сложни или скучни. Езикът е оръжие, което може както да разплаква, така и да разсмива и забавлява. Може ли човек да се забавлява и да изучава език едновременно? Предлагам Ви да опитате с малко вицове и забавни истории, събрали мъдростта и глупостта на вековете, които могат да ви развеселят и поучат.

Разгледайте автобиографията на младежа, който желае да постъпи като служител в Mc. Donalds. Неговите биографични данни се отличават със своята уникалност и неповторимост. Вие бихте ли го наели??? (още…)

Два предлога – FOR/SINCE

FOR/SINCE

 

 

Много често учениците ми се затрудняват при избора си между тези два предлога, типични за сегашно перфектно време. Ето какво използвам за тяхно улеснение J

 

 

 

 

We use for + period of time

(two hours, six weeks etc.):

 

I’ve been waiting for two hours.

         for two hours

 

Two hours ago                                  now

 

two hours       a long time        a week

20 minutes       six months           ages

five days             50 years         years

 

We use since + the start of a period

(8 o’clock, Monday, 1999 etc.):

 

I’ve been waiting since 8 o’clock.

8 o’clock                                 now

         since 8 o’clock

 

 

8 o’clock            April               lunchtime

Monday             1985                we arrived

12 May          Christmas            I got up

 

 

 

Предимството да ни преподават на родния ни език

Предимството да ни преподават на родния ни език

Едно от безспорните предимства на обучението в Кабината е възможността да учим чужд език от преподаватели, които говорят нашия роден език. Обучението на родния ни език  дава възможности за аналогии и сравнения, които правят обясненията далеч по-достъпни и внасят яснота в граматическките и лексикални особености на изучавания език.

Plural der Substantive Множествено число на съществителните имена

Съществителните имена образуват формите за множествено число с

помощта на окончанията – e; – (e)n; – er или – s. Някои съществителни

образуват множествено число без суфикс; други с умлаут (промяна) на

коренната гласна.

(още…)

ГЛАГОЛИТЕ lie/lay, hang, raise/rise

ГЛАГОЛИТЕ lie/lay, hang, raise/rise

Глаголът LIE има две основни значения:

1. лъжа
2. лежа, лягам
В значението си на „лъжа“ той е правилен и образува миноло време и причастие по следния начин:
 

 

 

lie – lied – lied

 

А като „лежа“ е неправилен и формите му са:

lie – lay – lain

 

Глаголът LAY означава най-общо „полагам, слагам в легнало положение“ /макар че може да има и значения като „слагам масата“, „уволнявам“, „снасям яйца“ и т.н./ Той е неправилен и фор мите му са:

lay – laid – laid

  (още…)

Каква е разликата между clean и clear?

Това е един въпрос, който възниква винаги в първите часове на нивото Fast Start  4.

Мисля, че е подходящо да изясня основната разлика в значението на тези два глагола.

 

What’s the difference between clean and clear?

v  CLEAR – verb, to remove or get rid of whatever is blocking or filling something, or to stop being blocked or full.

·         It took several hours to clear after the accident.

·         I’ll make the coffee you clear the table.

·         Could you clear your things off/from the sofa?

 

v   CLEAN – verb, to remove dirt from something.

·         I’m going to clean the windows this morning.

·         You should always clean your teeth after meals.

·         Would you clean the fingermarks from/off the door?

Learn a new language through music

One of the great ways to learn a new language is through music.
A students this week mentioned a slide show that a friend had forwarded to her by e-mail and that had also been sent to me.
 
This powerpoint slide show is of pictures of the very famous painter Vincent Van Gogh and is set to an equally famous and beautiful piece of music called

‘Starry, Starry night’ by Don McLean.
 
The great thing about this slide show is as the lyrics are sung they appear on the screen with the pictures so that student can listen and see the words at the same time.

It really helps with their listening skills and at the same time increases their vocabulary.When they feel more confident they can even sing along!

http://www.lyricsmode.com/lyrics/m/mclean_don/starry_starry_night.html

Take a look, it’s lovely!

Да се погрижим за курса…

Уважаеми курсисти,

От днес курса по Испански А2 разполага с нова **Анкета**. Желаещите да отговорят на 15 много кратки въпроса, свързани с часа по испански А2, са добре дошли в графа „Анкети“.

Анкетата се попълва анонимно и по желание. Целта на анкетата е, чрез вашите отговори, да можем да подобрим часа по испански А2 – за да не срещате трудности; за да ви бъде интересна програмата; за да „чуем“ вашия глас и вашите предпочитания.
Un saludo,

N.A.

Това е едно много известно…

 

Това е едно много известно испанско анимационно филмче, наречено „Mortadelo y Filemón“, което описва испанския хумор. Надявам се да ви харесат откъсите. Можете да потърсите повече информация за Мортадело и Филемон във Уикипедиа.

http://www.youtube.com/watch?v=YBzLpBJR9yg

 

http://www.youtube.com/watch?v=g5dxJ8BM8YI

 
http://www.youtube.com/watch?v=T6DWS-rSZaY

 

Приятно гледане!